Belöning för tappade kilon - tack vare mycket MÄTTAT FETT !!!

Nu har jag fått belöning för ett drygt halvårs kostomläggning.

Första 3 månaderna gav bara 2,6 kilos viktnedgång och 5 cm i midjan men sedan har det hänt lite mera...

För nu har jag verkligen förstått att det är KOLHYDRATERNA som förpestat mitt liv så in i vassen.
Sen jag minskat dem till 20 gram per dag ( sedan i november) så har jag tappat ytterligare 9,3 kilo
och minskat ytterligare 13 cm i midjan.

Min belöning till mig själv har blivit:

Jeans från HM i storlek 29 tum
( senaste byxan jag köpte var i 34 tum !!! )

 

Linne, kofta och cardigan från HM i storlek M
(tidigare har jag haft XL)


Skärp från Ellos i storlek 95
 och
DET VAR ALLDELES FÖR STORT
snacka om missbedömning!!!


Skärp från HM oxå i storlek 95!!!!!!!
Ja ja vad säger man, har inte riktigt fattat det ännu... det blir storlek 85 nästa gång!

Sen det roligaste av allt:


En Jacka i skinn-imitation från Ellos i storlek 42
Liten i storleken. Passade perfekt och när jag köpte jacka senast var det storlek 46.
Denna känns verkligen som en vinst !!

Å nu har jag två saker kvar på min önskelista som jag hoppas kunna uppfylla innan sommaren.

            

Två snygga ting från Skopunkten som jag har varit och provat.
Hoppas de finns kvar när jag har pengar i plånboken.


Nu skall jag fortsätta att kämpa vidare mot mitt mål. Har 8,5 kilo kvar och jag börjar verkligen tro att jag skall lyckas.

Vill ni veta vilket mitt vinnande recept är ???

LCHF

LowCarb-HighFat


Ett dagsintag av:

Under 20 gram Kolhydrater
60-90 gram Protein
160 Fett

Fettet skall bestå av naturliga animaliska fetter.

Så "enkelt" är det.

Fast riktigt enkelt är det inte!

Du måste vara:

Motiverad
Beslutsam
Strikt

Du kan inte göra avsteg varje vecka.

När du startar upp så tar det allt från 1-4 veckor att få i gång en bra fettförbränning.

Om du gör avsteg så tar det 1 vecka minst innan du är tillbaka igen där du var.

Sen är detta INTE ett val för några veckor, månader eller kanske 1 år.

Detta är nåt du måste välja att LEVA med för resten av ditt liv.

Och det är värt det,
för hälsovinsterna gör det värt det.

Jag har i stort sett blivit av med min migrän helt och bara det är värt det.!

Jag vill bara säga:

TACK
ANNIKA DAHLQVIST OCH ANDREAS EENFELDT
och alla andra i LCHF-rörelsen
för allt arbete ni lägger ner för att vi andra skall bli friskare och må bättre.
NI ÄR FETT GULD VÄRDA.
 


Kommentarer
Postat av: Cemo

KANONBRA!

Jag har försökt lägga om min kost i fyra år nu, eftersom att jag aldrig äter mat, utan lever på bara godis och läsk. Men det går ICKE!

Har ingen som helst självdisciplin...

2009-03-20 @ 21:57:56
URL: http://cemos.blogg.se/
Postat av: Maria L

Grattis!!! Så himla duktig du är!

Jag har tänkt börja med det där, har redan börjat ta bort bröd och mjöl och gryn osv...

Men jag har ingen koll på hur mycket man får äta och hur man räknar ut att man äter rätt mängd.. kan du inte skriva ut det? :)

Hur vet man tex att man bara ätit si och så många gram kolhydrater på en dag?



Kram från Umeå

2009-03-22 @ 22:24:21
Postat av: moonzanna

Hej !

Ville bara tipsa om att du nu kan vinna HELT VALFRITT plagg ifrån paprikastore.se på min blogg.

På sajten finns märken som fornarina,Ed Hardy, Koola Anna och De Palma i både kill och tjejkläder att välja på.



Titta in och delta du oxå !Kansken är det just du som vinner ditt önskeplagg



Vänliga hälsningar

MZ

http://moonzanna.blogg.se

2009-03-22 @ 23:56:21
URL: http://moonzanna.blogg.se/
Postat av: johanna

Starkt jobbat! En annan har inte självdisiplin till dieter ^^

2009-03-23 @ 07:34:52
URL: http://enjoey.blogg.se/
Postat av: Leonora - The Magic Memories

Godmorgon :)

allt väl?

2009-03-23 @ 07:39:56
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Cemo

Det var icke dåligt du! Så mycket dineros räcker ju till både resa och lite blomjord!

2009-03-25 @ 21:41:11
URL: http://cemos.blogg.se/
Postat av: Maja.

Vad duktig du är, måste verkligen kännas helt underbart!

2009-03-27 @ 17:26:06
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Emelie

Grattis! Snygga klädval gjorde du också! :)

2009-04-26 @ 00:31:21
URL: http://mlinilsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0