En bättre dag.

I dag har varit en klart bra dag.

Inga mardrömmar i natt.

Vaknade på morgonen i dag och jag som vanligtvis har huvudvärk VARJE dag pga av min migrän trots förebyggande medicinering hade INTE TILLSTYMMELSE till huvudvärk.
Inte ens tryck i huvudet. Hur kan detta vara möjligt???

Sen det bästa med allt, inte hungrig. Inte ens sugen.
Kanske fettförbrännings-ketonfasen kommit i gång?!

Min man vaknar något senare än mig och bekräftar ... du luktar aceton i munnen!!!

Jippi tänker jag, nu har fettförbränning kommit igång.

Ett glatt skutt ur sängen......

Tog två glucomannankapslar och en Nutrilett CaffeLatte dryck.
Sedan tog en stunds vattendrickande vid och en timmas läsande av dagstidning, plockande i köket, surfande efter nyheter på nätet.

Laddade datorn med förra veckans avsnitt av Grey's Anatomy (mitt favoritprogram) och nu ska brännas fett.

45 minuters körning på Crosstrainer

Lätt styrketräning i form av:
 Hantelträning med fokus på triceps (gäddhänget ska väck) 4 olika övningar
Bänkdips för triceps
Magträning i form av liggande benlyft

Avslutade med streching.

Har tidigare aldrig orkat så lång tid på crosstrainern som i dag. 30 minuter har varit max men i dag kände jag efter 20 minuter att det var då jag började bli varm och kommit i gång ordentligt så jag körde på.
När Grey's avsnittet var slut avslutade jag men jag hade nog kunnat köra en stund till men varför? Jag hade ju trots allt ökat på 15 minuter mot vad jag brukar, det fick räcka.

När jag körde styrkan så kändes det lika bra.
Har beslutat mig för att bara köra triceps ett tag hemma nu eftersom att jag tränar biceps en del på träningscentrat så för att kompencera upp "andra sidan" av överarmen! :-)


Sen på eftermiddagen hade jag rehabiliteringsmöte på Landstingshälsan om min sjukskrivning och vad jag vill göra framgenom och jag har funderat mycket sista halvåret på att jag vill arbeta med något med friskvård.

Det pratade vi en del om så nu skall försäkringskassan koppla in Arbetsförmedlingen för att se vad de kan hjälpa till med inför framtiden när jag nu sedan efter min långa sjukskrivning skall tillbaka ut i arbetslivet.

Landstinget där jag nu har min fasta anställning som sjuksköterska sedan flera år, de kan inte erbjuda något arbete för en sjuksköterska som skulle vilja jobba med något för att förebygga sjukdomar.
Jag hadde en liten tanke som gror i min hjärna att få jobba med personalen som behöver hjälp till ett sundare leverne, bättre kost, motion osv. Jag tror vi mår bättre på jobbet då, och kanske slipper sluta som jag gjort med minst 1 års sjukskrivning för utbrändhet. Men den tanken finns inte hos arbetsgivaren, att det långsiktigt skulle löna sig att satsa på personalen och de i slutändan skulle spara pengar.

De jobbar efter modellen: slit ut en i taget, vi tar en ny när en försvinner och börjar slita på den då.

Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna genomföra detta och hur det skall se ut i framtiden men det är något som har börjat gro i alla fall. Det känns skönt för att i somras så låg jag bara på soffan i våran sommarstuga och bara stirrade i taket och allt såg bara becksvart ut så för mig känns det som jag kommit en LITEN bit på väg.

Nu måste jag börja fundera på:

Om jag ska jobba med någon form av friskvård - vad för typ?, hur? var? utb?vilken typ av utbildning? vem bekostar det? och vart finns utbildningarna i så fall???

Ja ha det vart ju nya saker att fundera på.

Nu ska jag i alla fall avsluta dagen.

I morgon kommer en ny dag med nya träningsmöjligheter och förhoppningsvis så ännu en dag när jag känner att jag klarar mig på dessa 5 påsar Nutrilett/Allevo utan att magen kurrar av hunger.
I dag har jag ju inte varit hungrig på hela dagen.

Förhoppningsvis ses vi igen i morgon.

Kram på er alla där ute.


Kommentarer
Postat av: Jessica

jag har utmanat dig.

http://jesssb.blogg.se/2008/november/utmanad-av-chili.html

2008-11-27 @ 19:35:18
URL: http://jesssb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0