Mina vinterälskande hundar.

Vi har ju verkligen fått vinter i år.

Tidigare år har vi haft samma slask och skit som det är i södra sverige på vintrarna och det är INTE det man bor här lite längre norrut för på vintern. Det är för att få ha RIKTIGA vintrar.
Mycket snö, 5-10 minusgrader + snö och frost i träden.

Ungefär så här som som det såg ut i går kväll under hundpromenaden.

DETTA ÄR VINTER!

Och mina små älskade hundar uppskattar vekligen vintern. De tycker verkligen om att hoppa och skutta i den när de är ute och brukar nästan komma raglandes in av trötthet efter en promenad pga allt tumalnde i snön.

       
Här är mina hundar Kjinn, den ljusa hunden som är en blandrastik på 10 år och Karpo, den svarta hunden en schäfer på 8 år.
   
Min man Mathias tycker oxå om att leka med hundarna i snön. och tycker precis som jag att vintern är underbar när den får vara precis som nu, mycket snö och lite kallt. Annars kan man lika gärna bo vid Medelhavet.

Jag hoppas att detta håller i sig ett tag och inte börjar slaska bort. Det kan få vara kvar till Mars och våren börjar nalkas.

Kommentarer
Postat av: stina

Vad sotis jag blir på att ni har så mycket snö..jag som älskar snö..får nöja mig med att titta på dina fina snöbilder..hälsa de övriga i familjen

2008-12-07 @ 20:23:46
Postat av: milily

Jag snubblade in här och såg den fina "lilla svarta" ;) Har själv en svart schäfer blandning. Men i och med att hon är en blandning så blir jag intresserad av alla som är/ser ut att vara en svart schäfer och undrar om det är renrasigt eller om det kan råka vara något annat i. Så den frågan ställer jag dig. ;)

Underbara vovvisar i alla fall. :)

2009-06-04 @ 00:31:21
URL: http://www.metrobloggen.se/milily
Postat av: bibbi

Hej, slumpades in här på din sida och eftersom jag älskar hundar och har två stycken själv så blev jag naturligtvis nyfiken. Vad snygga dom är!!

Vad är det mer än schäfer i tiken?? Schäfern är just den ras som ligger mej varmast om hjärtat.

Min ena hane ser precis ut som din, även om det är en mix av schäfer/husky.

Min lille har oxå schäfer i sej och lite till.



Gillar din blogg och tänker besöka dej fler ggr.



Sköt om er och krama vovvarna.

Mvh Bibbi

2009-09-09 @ 13:26:18
URL: http://minahundarochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0