Måndag - En bättre dag - trots tandläkarbesök :-)

Ja måndagen blev bra.

Haft rehabiliteringsmöte på Landstingshälsan pga sjukskrivningen och nu ska vi börja titta på vad det finns för alternativ när jag skall tillbaka i arbete eftersom jag i dagsläget känner att jag inte vill gå tillbaka i arbete på vårdavdelning.

Jag skulle så vilja arbeta med friskvård på något vis men jag vet inte med vad och det finns ju inget sådant inom Landstinget tyvärr. Där är det bara sjukvård...

Så detta tål att tänkas på.



Pappa fick komma hem från sjukhuset.
Nya mediciner blev det i bagaget men de gör förhoppningsvis nytta. Han slipper ju också vara på sjukhuset och känna sig så ensam och övergiven. Han vill ju vara hemma hos "mossis" (mamma).

Jag har ordnat med dosett till honom så jag har delat medicinen för en hel vecka så det bara är för mamsen att ge honom och sen ska de komma från kommunen på ett möte hemma hos dem så att mamma får lite mera hjälp hemma med pappa så hon skall orka lite längre. Det tror jag blir kanonbra. Vi vill ju ha dem båda kvar så länge det bara går.



Min älskade mamma och pappa

Den 9 dec. i år har de varit gifta i 55 år,
snacka om  "I nöd och lust, i evighet...."

Jag hoppas de är kvar båda två till den dagen då ska vi till dem och fira dem :-)


Sen gjorde jag ett av det värsta jag vet...gick till tandläkaren.

Har haft tandvärk i ca 4 veckor och nu gick det inte längre. Och jag med min gräsliga tandläkarskräck.

Har inte varit till tandis sedan ca 1995 tror jag och nu visade det sig att jag hade ett hål UNDER en lagning och en infektion där. Himmel vad det GJORDE ONT, trots att det bedövade hur mycket som helst så gjorde det svinont när de borrade bort gamla lagningen.

Nu har de lagt i ett provisorium samt att jag ska äta antibiotika i 10 dagar sedan ska den ROTFYLLAS....hur ont lär inte det göra då. Skall tillbaka dit den 24 november så jag har gått om tid att gruva mig. BLÄ!!!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Skönt att han fått komma hem!



Jag vet att kilona rasar om man utesluter alla kolhydrader och socker. Men det är lättare sagt än gjort!

Sen tränar jag ju nu och då kan jag inte utesluta kolhydrater helt! Men dra ner på det ska jag definitivt försöka göra!



KRAM

2008-10-21 @ 19:03:18
URL: http://lillgren.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0