Lördag - Biokväll med dottern.

I kväll var jag med min yngsta dotter på bio.
Det var länge sen jag var i väg och i kväll har
min man ändå gått till Folkets Hus på
BluesFestival så då passade vi på.
Mycket poppcorn, dricka och godis. MUMS.

Filmen vi såg var rolig och man kunde
verkligen känna hur utanför de gifta
killarna i filmen kände sig. Och man kunde
förstå hur Patrik kände sig oxå. Filmen är ju på sätt och vis i
allra högsta grad aktuell, i alla fall från de homosexuellas
synvinkel. Eftersom de är ganska vanligt nu att små barn växer
upp eller kommer att växa upp i en familj med 2 föräldrar av
samma kön. Vilket inte är ses med positiva ögon av alla.
Och de barnen behöver inte få en sämre uppväxt än andra
barn. Det är vi vuxna och medmänniskor till barnen som
ger dem fördomar.
Vad gäller Patrik så ger det en tankeställare om att alla
barn och ungdomar som kommit snett är ju inte alla
helt oåteranpassningsbara. De kan ju verkligen behöva
människor som tror på dem, att de klarar saker, att de har
ett värde ochh att deras existens fyller en funktion även för
dem de bor hos inte bara praktiskt utan också känslo-mässigt.
En komisk film med tanke bakom, och mycket värme.
Den är väl värd att se.


Kommentarer
Postat av: chili

du har en mycket fin blogg:)

2008-10-26 @ 01:26:48
URL: http://hetchili.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0