Ny vägning - BMI, fett%, muskelmassa mm. MOT NYA MÅL!!

Nu när jag rest färdig för denna höst så skall jag ta tag på allvar med min Viktminskning och Träning.Så idag var jag på Träningscentrat och gjorde nya mätningar. Det var 3 månader sen sist och det hade ju hänt lite i alla fall trots att jag inte skött mig så bra.

Jag ska visa hur det såg ut i augusti och hur det ser ut nu.


Augusti 18:e

November 20:e

Skillnad

Vikt ( målet 62-63 kg)

80,4 kg

77,8 kg

- 2,6 kg

BMI

29,5

28,6

- 0,9

Kilo fett

33,4 kg

32,4 kg

- 1,0 kg (urk!)

Fett %

41,5 %

41,6%

+ 0,1%

Mål fett% (kvinnor 25%)

25%

25%


Muskler, skelett, organ i kg

47 kg

45,4 kg

- 1,6 kg (!!!)

Midjemått ( målet 70-75 cm)

101 cm

96cm

- 5 cm (OK!)


Om man tittar på tabellen så ser man helt klart att jag tappat mer muskler än fett och det var INTE meningen. Men en god sak har hänt och det är att midjemåttet har minskat med hela 5 cm och det märker jag för jag har ju kommit i några av mina gamla byxor och det är kul.

Nu tänker jag skärpa upp träningen till minst 3 pass på centrat i veckan och sedan köra hemma på våran Crosstrainer minst 3 ggr i veckan + att då också köra lite Triceps och utfall så armar och ben får en extra genomkörare. Och detta skall jag köra till jul = 4 veckor.

Sen skall jag bli tuffare med maten och byta ut två mål/dag till proteindrycker och inte äta en massa kolhydrater under denna tiden utan bara frukt, grönsaker, ägg, fisk och kött och göra detta också i 4 veckor.

Det vore sjutton om inte detta skall ge resultat.

Jag känner mig riktigt peppad nu. Ser framför mig hur midjan blir smalare och hur musklerna på benen och armarna blir snyggare. Jag vill ju så gärna bli av med "gäddhänget" på överarmarna.

Nu skall jag sova för jag skall upp och träna på förmiddagen och sedan på eftermiddagen ska jag hem till mor och far för att hälsa på.

Vi ses!

Kommentarer
Postat av: Cemo

Man tackar, man tackar!!!

Hette inte den unga fröken även Olivia?

Det känns lite som så!

2008-11-23 @ 11:02:56
URL: http://cemos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0